lördag 28 januari 2012

Grannens hus brinner

Vi satt och kollade på TV, plötsligt upptäcker jag att det är väldigt ljust ute. GRANNENS HUS BRINNER! Kastar mig på telefonen och ringer 112, precis då set jag att brandkåren är här.

Huset är totalförstört och räddningstjänsten verkar bara se till att det inte sprider sig.

Vi har förövrigt lätt över 30 grader inomhus just nu.

UPPDATERING

Just nu finns inte mer än bitar av ytterväggarna samt murstocken kvar. Det brinner fortfarande. Det blir inga bra bilder just nu men jag återkommer så fort det blir ljusare ute.

UPPDATERING
Fler nya bilder upplagda. Som ni ser blev det inte mycket kvar. Kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste vara att förlora allt på det viset.


2 kommentarer:

  1. Fy fasen va otäkt. Fick ni stanna hemma? Blir ju ganska hög strålningsvärme.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi fick stanna hemma. Räddningsledaren var inne hos oss. Man kunde knappt hålla handen på fönstren på övervåningen. Det är ca 7 meter mellan våra hus och det blåste mot oss, vilket förmodligen var tur med tanke på att åt andra hållet ligger husen tätare.

      Radera