lördag 28 januari 2012

World Scout Jamboree 2011 - Ett läger att minnas


Några bilder som får mig att drömma mig bort till sommaren 2011 och World Scout Jamboree. Världens genom tiderna största scoutläger med över 40.000 deltagare från hela världen. Enligt utvärderingarna som gjorts efter lägret om vad folk tyckte om lägret som var där så har det också visat sig att det är den bästa Jamboreen genom tiderna dessutom. Här kommer några bilder som vi tog nere i Skåne.

Folkhav vid en av ceremonierna vid stora scenen.

Emma blir blöt när hon ska fylla på vattenflaskan.

Emma strosar bland restaurangerna.

Emma.

En hög med packning.

Folk i solnedgång.

Många liter vatten per dag blev det.

Jag poserar framför kameran.

Jag och Martin fikar.

Jag uppe i tornet. (del av lägret i bakgrunden)

Jag njuter i solen.

Emma njuter i solen.

Promenad på gatorna.

Christian försöker åka skridskor mitt i sommaren.

Jag väntar på avslutningsceremoni vid stora scenen.

Fyrverkerier!

Läs mer om lägret här.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar